РЫХТУЕМСЯ ДА НАПІСАННЯ ВОДГУКУ
(ПАМЯТКА ВУЧНЯМ)
Уступ можа быць у форме:
Прыклад
1. Лірычнага разважання
2. Шэрагу рытарычных пытанняў, сугучных тэме (ідэі, праблеме тэксту)
3. Разважанні пра загаловак, які ты б даў дадзенаму тэксту (загаловак можа адлюстроўваць тэму тэксту, указваць на асноўную ідэю ці адлюстроўваць асноўны кафлікт).
4. Дыялогу з уяўным субяседнікам па тэме (праблеме, ідэі тэксту).
5. Шэрагу намінатыўных (назыўных) сказаў, якія ствараюць вобразную карціну, што ўзнікае па асацыяцыі ў сувязі з праблематыкай тэксту.
6. Можа пачынацца з цытаты, прыказкі, прымаўкі, але выбранае выказване павінна ці ўтрымліваць асноўную думку тэксту, ці быць выхадам на яго праблематыку (Выкарыстоўвай цытату толькі тады, калі памятаеш яе даслоўна, інакш любое скажэнне – гэта фактычная памылка).
7. Можа пачынацца з ключавога слова тэксту
8. Ілюстрацыі якім-небудзь фактам асноўнай думкі ці асноўнай праблемы тэксту.
- Апісальнага сцвярджэння
Заключэнне можа быць напісана ў форме: |
Прыклад |
1. Агляду ўсіх палажэнняў,
якія ты асэнсаваў у асноўнай частцы, асабліва калі
тэма ці праблема патрабавалі разнастайнага матэрыялу ці ланцужка доказаў |
|
2. Этычна карэктнага пярэчання аўтару зыходнага тексту. |
|
3. Спрэчкі з уяўнымі крытыкамі пазіцыі
аўтара. |
|
4. Цытаты, калі яна з’яўляецца выніковым суджэннем, якое адлюстроўвае ідэю ці праблематыку тэксту, але гэта павінна быць
абавязкова пракаменціравана. |
|
5. Яскравага прыкладу, які абагульняе твае разважанні. |
|
6. Ілюстрацыі,
якая, якая аблягчае разуменне
выказанага палажэння. |
|
7. Вываду – уражання. |
|
8. Яскравага параўнання, якое падводзіць вынік разважанням. |
|
9. Разгорнутага разважання пра ідэю тэксту, якая
сфармулявана ў 1 – 2 сказах. |
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий